Qui som?

QUI SOM?

Les persones

D'ON VENIM?

La història

Qui som?

Jordi_Moner

Jordi Moner Roma

Professor de tecnología a l’Institut Escola Mossèn Cinto de Folgueroles i membre del grup de treball EduglobalSTEM. Busquem solucions als problemes sense posar-nos límits. Deixem que els alumnes les busquin sense tallar-los les ales.

Carol Sanarau

Carolina Sanarau Ardid

Professora STEAM i membre dels grups de treball EduglobalSTEM, EcofemiSTEAM i Eduwikilab. Davant la incertesa climàtica, cal una societat preparada, crítica, cooperativa, creativa, rigurosa, lliure, justa i generosa. Per això ensenyar ciències i tecnologia esdevé un acte que va més enllà de treballar continguts i posar-los en pràctica, convé acompanyar-los de valors que permetin a l'alumnat viure conscientment en un planeta amb recursos finits i persones ecodependents.

marta dubreuil copia

Marta Dubreuil

Professora de Biologia i Geología Procuro treballar diferents maneres de fer, pensar i parlar de la ciència incorporant, sempre que es pugui, una reflexió crítica i amb valors.

David-Campeny

David Campeny i Ayala

Professor de tecnologia i membre del grup de treball El desenvolupament humà i sostenible a les STEM En un món cada cop més tecnològic es fa necessari treballar els valors de la justícia global per evitar la paulatina deshumanització de la societat i despertar inquietuds als joves ciutadans per fer del món un lloc més just i sostenible.

Felip-Lorenzo

Felip Lorenzo

Professor de ciències. Busco la manera de transmetre als alumnes que la ciència es construeix entre totes i que perquè la nostra societat sigui millor cal persones compromeses. Fer-se preguntes mai havia estat més necessari.

Marina Caireta3

Marina Caireta Sampere

Formadora i investigadora de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB M’esforço per sumar a que cada vegada més persones adquirim habilitats per promoure la pau i la justicia global, tan en les relacions que tenim, com en les estructures on vivim, i actualment les aules STEM és un lloc estratègic des d’on fer-ho.

foto_isabel_pau

Isabel Pau Custodio

Biòloga i professora de ciències a secundària. Apassionada també de la lectura, penso que la literatura i les ciències no tenen perquè ser dos mons separats i sempre que puc els uneixo incorporant novel·les a les classes de ciències. M'agrada crear nous projectes i intento que incorporin la mirada de justícia global.

Berta Junqué Montcau

Berta Junqué Prats

Professora de música i ciències naturals (sempre amb el cor dividit... o multiplicat!) Gaudeixo especialment traient l'alumnat a pasturar (foto). Em pregunto constantment com fer-ho perquè aprenguin de debò i perquè siguin capaces de prendre decisions que els permetin avançar en i per un món més just. Si tens la resposta, em trobaràs aquí: (i si no, també!)

Elena_Gayan 1

Elena Gayán Rico

Profe de ciències de tota la vida i ara membre del Cesire. Hem de seguir treballant per facilitar que els aprenents anem incorporant el coneixement que provocarà la transformació del món.

Albert_Marquès

Albert Marqués

Em dic Albert Marqués, però molts em coneixen com a Ursus. Vinc del món de l'educació al lleure i m'he dedicat professionalment a la narració oral per 25 anys. Soc enginyer tècnic electrònic de formació i Maker de vocació. Actualment, treballo com a professor de secundària de tecnologia, i m'interessa transmetre els continguts acompanyats d'una lectura crítica ecosocial. Miro d'empoderar tecnològicament l'alumnat, d'animar-los al DIY i a participar de la cultura oberta des del moviment Maker.

Nuria Garcia copia

Núria Garcia Garcia

Professora de secundària que intenta situar l'aprenentatge de les ciències dins el marc de la justícia ambiental i social. "No pots passar un sol dia a la Terra sense tenir un impacte al món. Allò que fas marca una diferència, i has de decidir quin tipus de diferència vols fer" (Jane Goodall, Primatòloga).

Núria Perez2

Núria Pérez López

Professora STEM a l'Institut Narcisa Freixas de Sabadell. Creativa, diuen. Treballo amb la il·lusió i el convenciment que les ciències són molt útils, a part de fascinants! Els grans reptes que ens aguaiten, com l'esgotament de recursos i la crisi climàtica, faran que ens ho replantegem tot. Per sort, m'apassiona muntar projectes educatius que van d'això mateix.

Oriol Guinard

Oriol Guinart Berrueco

Professor de ciències naturals a l’Institut Lauro de Les Franqueses del Vallès i membre del grup de treball EduglobalSTEM. L’educació és una de les millors eines per a la transformació social i ens cal preparar als nostres joves davant d’un futur que, a la llum del canvi climàtic, l’escassetat de recursos i les crisis econòmiques, només tenim la certesa de que serà incert.

Anna_Mateo

Anna Mateo Ricardo

Professora a l’Institut Ca n’Oriac de Sabadell i membre del grup de treball EduglobalSTEM. No es pot entendre l’ensenyament de les ciències sense valors. Cal més perspectiva de gènere per trencar el sostre de vidre de les dones a les STEM.

Foto presentació_Maria Ferrà copia

Maria Ferrà

Docent de Ciències a Secundària. Caminant cap a noves maneres d'aprenentatge a l'aula. Justícia Global en tot el que fem, inclosa la Ciència!

Anna Marba

Anna Marbà

Després d'un temps sent professora de ciències a diversos insituts, ara sóc professora i investigadora en didàctica de les ciències a la UAB. Participar a l'eduglobal m'ajuda a reflexionar sobre com relacionar els continguts científics amb la justícia global, m'enriqueix amb les experiències de docents en actiu i em permet fer xarxa amb docents amb qui compartim (i discutim) què vol dir ensenyar i aprendre ciències.

D'on venim?

Història
El 2014 l’ECP. i l’Institut de Sostenibilitat de la UPC inicien una estratègia de formació en educació per la justícia global (EJG) per a professorat STEM d’educació secundària.
L’octubre de 2017  neix EduglobalSTEM a partir del curs de juliol 2017.

La nostra línia de temps:

Formació del professorat.

Publicacions.

Incidir en les institucions educatives i comunitat educativa per generar la necessitat d’incloure l’EJG en el currículum formal de l’ámbit STEM.

Continuem treballant. Ens centrem en competències i big ideas de la Justícia global des de les STEM.
Muntar la II Escola d’Estiu EduglobalSTEM Virtual.

Fer de pont entre la recerca i l’aula.

Grup de 30 persones (docents i recerca). Seguim generant propostes didàctiques, formant-nos i teixint xarxa amb altres grups de treball i entitats afins. Participació en congressos i jornades.
Neix: #ECOFEMISTEAM un grup de treball de docentes STEAM amb un enfocament ecofeminista.
50 alumnes. Gestió sostenible, conciliació familiar, economia social horizontalitat i aprenentatges. Taula rodona amb ponents de luxe.
Grup de 15 docents.
Grup de 5 docents.
A partir de l’alumnat del curs neix el grup de treball EduglobalSTEM.
Es realiza un curs d’estiu per docents. Integrar l’educació per la justícia global a les àrees cientificotècniques de secundària.
Impulsen el projecte.

Integrar i promoure les problemàtiques globals als ensenyaments cientificotècnics”.

Promou la EpJG (projecte Europeu).

ECP realitza un curs on-line sobre EJG a professorat STEM de secundària.

Future?
Curs 2021-2022
EEE21
Curs 2020-2021
Curs 2019-2020
Curs 2019-2020
EEE19
Curs 2018-2019
Curs 2017-2018
Setembre 2017
Juliol 2017
2015-2017
2014